Endorfiner och flyttlådor

Detta har varit en väldigt konstig dag av någon anledning.
Startade dagen som vanligt med att äta frukost (allbranflingor med mjölk, 4 knäckebröd med salami och avslutningsvis en kopp te, mig gilla!) och sedan bar det av till jobbet.
När det var dags att gå hem så kom jag på att jag skulle hjälpa Anders med att flytta lite bråte från hans lägenhet till hans källarförråd och man håller vad man lovar så när jag skulle åka hem till honom så får han skjutsa mig på sitt cykelstyre (var nog 10 år sen jag åkte på styret så lite nostalgi har man fått genomlida idag).
När vi burit ner lådorna så begav vi oss till replokalen för att hämta Anders förstärkare och bar upp den till hans lägenhet så att han kan öva hemma. Vid det här laget var jag helt slut och ville bara hem.
Väl hemma så beslutade jag mig för att tillaga min middag  (grytbitar med kokt potatis, morötter och paprika. Återigen, mig gilla!) och nu sitter jag här med en enda tanke:

Jag mår dåligt av att inte ha styrketränat ordentligt på två veckor!

Läste någonstans att kroppen utsöndrar endorfiner när man motionerar (även vid sex, förälskelse och akupunktur) och att det är vanligt att folk blir träningsberoende just eftersom de söker endorfinkicken. Så illa är det inte men jag tycker inte om att inte träna på länge då jag känner mig lat. Men men, ska till mina föräldrar i helgen och då tänkte jag låna deras löpband en timme så jag får ta igen det lite!

Skivtips: Smash Mouth - All star smash hits. Så jävla bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0