Hjälp sökes!

Jag fattar inte, jag kan gå en hel dag och lyssna på högenergisk hårdrock för att sedan skriva ett riff i likadan anda och verkligen känna mig nöjd med mig själv.

Sedan sätter jag mig vid datorn och lyssnar på Amy Macdonald (kvittar vilken låt) och jag inser att jag aldrig kommer att kunna skriva så bra låtar som henne trots att hon använder sig av högst 4 ackord och jag minst 10 plus att jag använder dist.
Vad är hemligheten egentligen? Jag har förvisso redan gått igenom detta en gång om hennes briljans men jag kan verkligen INTE klura ut vad det är som får mig att bara vilja fortsätta lyssna på henne vilket humör jag än är på.

Ni får hjälpa mig här, någon som har ett bra svar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0