Kickin' ass on the wild side

Det har varit lite dåligt med skrivandet den senaste tiden och jag kan inte riktigt förklara varför, förutom att det inte har hänt något särdeles intressant den senaste tiden. Inget utöver det vanliga åtminstone.

Igår var dock en rätt intressant dag! Var hemma hos vår inspelningsgubbe Rickard Gerthsson (http://interfearingsounds.com/) och lyssnade på de nya låtarna och det lät sjukt bra, jag fattar inte hur man kan få ett så pass bra ljud så pass enkelt. Men nu när både vi i bandet har bättre utrustning och Rickard blivit mycket bättre på att spela in så kan det ju inte gå fel!
Vi hade dock synpunkter på vissa saker, så som att höja min bas och lite andra nivåskillnader men det är inget som borde ta allt för lång tid, jag och Anders ska dit på måndag och titta till igen och Anders ska få lägga om en kör som han var missnöjd med.
När vi gnällt färdigt så åkte vi hem till Anders och tittade (efter många om och men) på en Velvet Revolverdvd som jag tagit med mig och vi konstaterade allihopa att, ja detta var ju rock n roll på rätt hög nivå!
Jag var grymt sugen på whiskey igår men eftersom jag var designated driver så fick jag avstå, rätt och slätt. Ikväll kommer jag nog ta mig en liten luring, annars är det banne mig inte helg.

Suck, jag vill bli rockstjärna nu och slippa behöva tänka på när nästa spelning blir och ha folk runt omkring mig som fixar allt sådant till mig. Förhoppningsvis så kommer rätt person att höra vår fullängdare och hjälpa oss på vägen, man kan ju alltid hoppas!

Ha ha, världens roligaste youtubeklipp! "Det var fan vad det var mycket hästar ute idag"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0