råkk n råll terapi

Det är svårt att försöka vara alla till lags och fixa/trixa så att två olika parter blir nöjda.
Satt i förrgår hemma hos Rickard och fixade med The devil within i närapå 12 timmar och när vi trodde att det var bra så får man omdömet "jag tycker det låter dansband, var är gitarrerna och var är all botten?". Det var inte särdeles roligt att höra.
Efter detta så fick Rickard ändra lite på ljudet så att mer botten kom fram tills det att Anders blev nöjd.
Igår så var jag hemma hos Rickard ytterligare några timmar för att vi skulle ta oss an Worm's eye view vilket var mycket lättare. När jag sedan svänger inom Alex och spelar upp låtarna så blir omdömet "det saknar klös, vill ha mer riv".

Jag försökte, dock utan att kanske lyckas, förklara att det är svårt att veta vad två personer menar när de både vill ha två olika sorters ljud. Det verkar så i alla fall, det är därför det känns motigt när alla undrar "varför är inte skivan klar?" och man säger att det tar längre tid än vad man hoppats på för man försöker att göra det perfekt i ens egna öron.

Idag så ska vi intervjuas och då ska vi spela upp låtarna för första gången (på ett ungefär) för någon utomstående och jag hoppas att någon kan försöka ge en lite cred för att man ändå ägnat närapå 20 timmar på att få det så bra som möjligt!

Varför kan inte jag få en signaturbastopp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0