Konsertbilder från spelningen i Hässleholm

Var ett tag sen jag skrev något nu, inte för att det har stått helt stilla utan för att jag helt enkelt inte hunnit ta mig tid att skriva ner mina anteckningar här och hålla er uppdaterade. Fy på mig, jag vet.

Vi (X Point Enemy) spelade ju på Markan i Hässleholm den 31 Januari som jag nämnt tidigare och det var två stycken fotografer på plats. Både hörde av sig kort efteråt om att de hade bilder på oss och de såg väldigt bra ut måste jag säga. Att man själv kanske inte såg så glamorös ut är ju inte fotografernas fel =)
Den ena fotografen hade dessvärre lagt upp sina bilder på en sajt på nätet och jag var tvungen att prata med hans chef om att få använda några av bilderna och det var absolut inga problem, så länge jag betalade 350:- per bild. Jag tackade nej till detta och ni får nöja er med en länk till dom bilderna:

http://www.festivalphoto.net/index.php?curPage=12&concertID=6106

Men vänta lite, det var ju en fotograf till. Var hon likadan, ville hon också ha betalt?
Nej, där hade jag lite tur och jag fick svaret att vi fick använda bilderna på myspacen och på vår hemsida om vi inte ändrade någonting på dom och gjorde det klart att det var hon som ägde copyrighten.
Jag lägger upp några och eftersom det faktiskt är min blogg så tar jag mest på mig själv, förstås!

                                             
Copyright © Minna Nilsson


Vill ni se fler foton som Minna har tagit så gå in på:

 http://www.flickr.com/photos/minnanilsson/sets/72157613644980040/

finns några fler på oss och på andra band som spelade den kvällen och från andra events!

Kommentarer
Postat av: Minna

Måste säga att jag känner mig smått elak mot André när jag låter er använda bilderna gratis... Menmen, reklam är bra för min del så ^^

2009-03-26 klockan 14:57:27
URL: http://minna.synvinklar.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0