Pour yourself another cup of Lady Grey

Usch, jag hatar verkligen att vara sjuk. Man blir helt inlåst i lyan och får ägna dagen åt att försöka vila upp sig bäst det går. Vilken tur då (på sätt och vis) att det ger en tid att komma på något finurligt att skriva här!

När jag kom hem från jobbet så drack jag den första koppen med te på över 2½ år. Jag har hört av många att om man har ont i halsen så ska man dricka det med en liten sked honung i. Jag får erkänna att jag var lite skeptisk då jag aldrig varit någon beundrare av denna dryck.
När jag kom innanför dörren så stod Nicole i hallen och sa att mitt te var klart och att det nog var lagom varmt.
Jag tog koppen och bänkade mig framför dumburken likt en klubbad säl.
Nicole gav mig rådet att tänka mig att det var medecin jag skulle dricka och jag stängde ögonen och lät en stor klunk rinna ner längs halsen och döm av min förvåning när jag tyckte att det var gott!
Sakta men säkert så minskade mitt halsont och jag somnade framför tv'n med reprisen av lördagens melodifestival som sällskap. Nu fattar jag äntligen varför jag inte följer det och varför jag förmodligen inte kommer att göra det heller.

Nu ska jag dock gå och vila mig igen, känner bara att jag plågar mig själv med att vara uppe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0