We're the voice in your head

Jag har aldrig varit någon beundrare till musikvideos där bandet bara står och spelar i en replokal i skitig miljö eller där videon följer själva historien som om det vore någon jävla saga. Det tycker jag bara är tråkigt och jag kommer inte ihåg den och kan också leda till att jag tycker låten i sig är dålig.
Kontentan av det hela är att det visuella kan göra en JÄKLA skillnad och en bra video kan lyfta en låt väldigt mycket.

Jag kan dock även bli sur när vissa band gör så förbannat häftiga videos som man bara önskar att man gjorde själv. Två gånger nu så har Mötley Crüe gjort videos som jag kan se om och om igen.
Den första är Saints of Los Angeles, en video filmad i svart/vitt med vissa röda inslag (fungerar ju alltid). Det coola i videon är inte just själva sekvenserna utan hur de använder sig av slowmotion och de olika vinklarna.

Dessvärre har jag inte hittat något youtubeklipp med denna låt som tillåter inbäddning så jag får länka istället. Sorry.

http://www.youtube.com/watch?v=ojJZZeg7HqY&feature=related

Men nu idag när jag kollade X Points myspace så såg jag i en bulletin att Mötley hade gjort en video till ännu en låt från deras senaste album (Saints of Los Angeles), nämligen White trash circus och tro FAN att denna inte blev ännu bättre. Måste verkligen Nikki Sixx spela i det bandet, fattar han inte att han kommer vara väldigt upptagen med att komma på en idé till vår första? Om inte så kommer han nog bli varse om det snart!


Kommentarer
Postat av: Izzy Vallakk

du får köpa en röd explorerbas, det är så man gör en sån video!

2009-02-27 klockan 19:14:34
Postat av: Richie_royale

Ha ha, när det är en Thunderbird Nikki Sixx kör på?

NEJ

2009-02-28 klockan 06:16:16
URL: http://richieroyale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0