Scar Tissue

Som sagt, inläggen här blir bara mer och mer sporadiska då jag ännu inte fixat något internet.
Fast jag kan nog ändå i ärlighetens namn säga att jag inte saknar det särskilt mycket, har hunnit med en hel del annat som internet annars stått i vägen för. Man har rätt dålig självdiciplin när det kommer till kritan verkar det som =)

Jag har hunnit att motionera mycket mer (joggar åtminstone 7 km varannan dag) och har hunnit plöja igenom 3 böcker på en månad (The Dirt, Att älska som en porrstjärna och Spelet) och spelat en hel del gitarr.
Det bästa hade kanske varit att man bara fått en timme om dagen med att sitta vid datorn och göra det man nu ska göra. Men sanningen är ju den att det alltid finns något man bara måste kolla upp.
Har jag fått något nytt mail? Har något kul hänt på Facebook? Läser någon min blogg?

Just nu sitter jag och njuter i fulla drag av att under dagen lagat en enormt god gryta och att den lyckats hålla mig mätt i några timmar plus att jag joggat ännu bättre (effektivare) än vanligt. Dock är jag långt ifrån den form jag behöver vara i för att ge brorsan en riktig match i Stockholm.

Dagens boktips är Scar Tissue av Anthony Kiedies, Red Hot Chili Peppers sångare och tillika frontfigur. Har läst den en gång tidigare men jag fick ett infall och ville läsa den igen och jag kan bara konstatera att den är hur bra som helst. Men läs den på engelska då den svenska versionen inte alls håller lika hög klass. Som sagt, allting är bäst på sitt originalspråk. Såvida man inte tycker om att se filmer som är dubbade eller läsa böcker som är taskigt översatta, de interna skämten försvinner ju. Men det är bara min åsikt i vanlig god ordning!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Sjukt bra bok.

Har snart läst klart min första vända. Och givetvis på engelska då förstås :)

I loves it!

2009-07-30 klockan 00:18:49
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag behöver ingen hjälm!!!



Kanske lite schystare finmotorik...

2009-07-30 klockan 00:44:55
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Hört mkt bra om boken, men inte läst den än! Red Hot Chili Peppers recenserade jag precis på min sida!

2009-08-01 klockan 12:34:13
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Tackar :)



Jag skulle inte sträcka mig så långt som en av världens bästa album, men Californication är absolut riktigt bra rakt igenom. Då får jag nog ta o läsa den boken, de är några musikers böcker ja vill läsa, och det är den och Marilyn Mansons och Kurt Cobain´s dagbok!

2009-08-03 klockan 08:31:50
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Felizia

Jag letar hysteriskt efter denna bok på originalspråk i pocketversion - var finns den att köpa?

2010-12-09 klockan 18:43:47
URL: http://ugglas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0