Risighet

Har egentligen inget att skriva om idag, har varit en så'n där dag där verkligen ingenting verkar hända.
Har handlat, diskat, tittat på fotboll och varit ute och gått med Nicole (vilket alltid är trevligt) men detta är bara en så'n där dag som jag inte kommer att minnas när jag blir äldre.

Träffade Action och Emma på Ica och bytte några ord med honom om hans student och bal. Precis som väntat så hade han ungefär lika mycket minne från studenten som jag hade för några år sen dvs. några få segment =)

Det slog mig när jag pratade med dom hur jävla risig jag själv såg ut. Har inte orkat fixa till min tuppkam utan bar för ovanlighetens skull hatt och jag bar glasögon för jag tyckte att om jag bara ska vara ute en kort stund så behövs det inga linser. När jag sedan träffade detta muntra sällskap så ångrade jag det rätt så snabbt. Emma ser alltid bra ut oavsett tidpunkt och jag undrar om jag hade haft tålamodet att fixa till mig varje dag som hon nog gör. Det är lite eloge till dom som orkar det.

Sen är ju frågan varför man alltid träffar på tillfixade, fina människor när man alltid ser som risigast ut själv. Är det guds sätt att retas månne, att man verkligen ska fixa till sig innan man går ut?

Kommentarer
Postat av: Nicole

Människor som är fixade till tänderna varje dag har mindre tid för annat, jag tror inte det är svårare än så faktiskt :) Det är något annat i deras liv de känner att de inte "orkar".

Tror minsann visst att du kommer minnas de där promenaderna med mig när du blir gammal. Kanske inte som specifika händelser men just att vi brukade gå vid havet och hur du aldrig kunde hålla fingrarna i styr. Varje ögonblick räknas. Mjau och mjau <3



Och Marco, om du läser detta så tackar och bugar vi för inbjudan, jag själv får undersöka närmare vad min ekonomi kan tänkas tillåta för äventyr i sommar.

Men det är portföljjobb och bakåtslick jag vill se såklart.. ;P

2009-06-16 klockan 23:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0