Goda vänner och en flaska med rom

Man kan vända och vrida på det hur mycket som helst, men i slutändan är vi alla likadana på vissa saker och det kommer vi aldrig att komma ifrån. Åtminstone jag har kommit till insikt att människan är ett väldigt ytligt djur ändå och jag irriterar mig själv på det något fruktansvärt.
Jag har alltid haft åsikter om folk som väljer sina kompisar efter utseende eller status, att det varit något fel och helt obegripligt. Men jag måste nog säga att jag inte är något helgon på den punkten själv.
Jag säger inte att ALLA mina vänner valdes ut genom grundlig forskning och hur de kan göra nytta för mig. Men vissa människor har jag avsiktligt givit kalla handen just för att jag vet hur andra personer uppfattar dom.
Finns personer som är jättesnälla och som faktiskt är rätt roliga men man försöker hitta på ursäkter för att inte tycka om dom just för att man skäms av att vara i deras närhet, antingen är de överviktiga/fula eller så är de helt enkelt bara irriterande.

Varför gör man så egentligen, borde man inte tjäna på att ha en så stor umgängeskrets som möjligt? Eller är det som Sherlock Holmes säger; "bara en dåre fyller en lägenhet med en massa billigt krimskrams han inte behöver medans ett geni har precis det som han behöver"? Att man inte behöver ha fler vänner än vad som behövs, helt enkelt.
Men vänner är ju det bästa som finns, det går inte att komma ifrån hur mycket man vänder och vrider på det. Vi behöver social kontakt för annars mår vi inte bra. Därför jag inte förstår mig på folk som tycker det är skönt att vara hemma från skolan/jobbet för att få "slappa och ta det lugnt" eller bekanta som säger att det är livet att stämpla ett halvår och bara glida.
Vad fan är det som är roligt med det? Jag hade blivit gravt alkoholiserad om jag bara varit hemma och stirrat på dumburken medans alla andra hade jobbat. Man blir ju bara isolerad från omvärlden och man möglar fast i soffan.

Livet är till för upplevelser och nya erfarenheter och då är det alltid bra att ha en god vän i närheten för att dela på erfarenheterna och som kan stötta dig när det går dåligt.

PS. Varför vill alla åka till Thailand? Jag är inte alls sugen på det nu när alla har varit där och härjat. Åker dit om 10 år när något annat resmål är trendigt istället. DS

Kommentarer
Postat av: Jenny

Thailand verkar överskattat.

Kambodja däremot tror jag stenhårt på.

Eller något soft kaffeplantage i sydamerika!

2009-03-04 klockan 13:58:55
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0