Hot N Cold

Jag erkänner, jag tycker att Hot N Cold med Katy Perry är en bra låt. Jag har ingen bra förklaring till varför jag tycker det, det bara är så. Versen är i vanligaste laget men det är refrängen som jag fastnade för, den är livlig på något sätt och är lätt att sjunga med i. Man är bara mänsklig trots allt och jag försöker leva med det varje dag.

När jag berättar för folk i min närhet om detta så är det vissa som tittar lite lätt ner i marken och säger "Ja, jag tycker också att den är helt ok". Men varför är det egentligen så pass pinsamt att erkänna att man gillar en låt som går på radio? Är det för att man så länge har förnekat mainstreamradions duglighet och sagt att det bara är skräp de spelar där och att det alltid är samma låtar som spelas dag in och dag ut? Jag har en känsla av det i alla fall och det krävs lite kurage för att man ska kunna lägga stoltheten åt sidan och medge att det faktiskt spelas några bra kommersiella låtar ibland.

I det stora hela är jag dock väldigt negativ till vissa radiokanaler, då det bara känns som att alla låtar måste spelas så många gånger om dagen att man till slut blir arg. Första gången jag hörde Jason Mraz I'm Yours så blev jag glad över att det fanns en låt som inte hade discobeats och autotunesång. Nu blir jag bara irriterad när den dyker upp då man hör den åtminstone 10 gånger om dagen.

Vilka fler radioplågor gillar jag då, när ämnet ändå är uppe? So What med Pink är ganska medryckande, Human med The Killers är väldigt skön och Viva La Vida med Coldplay funkar även om jag tycker den är rätt tråkig.

Finns även låtar som jag kräks över, som Curly Sue (Takida), If I Were a Boy (Beyoncé) och allting med Nickelback.

Man får ändå vara glad att det finns radio, ibland dyker det ju upp låtar som man blir glad av och vid andra tillfällen kan man höra en låt som får en att nästan hoppa av glädje. Men det hade varit kul med lite mer variation.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Britney säger jag! & jag skäms inte ens.

2009-03-12 klockan 20:10:00
Postat av: Jenny

Jag är helt med på att Brittan duger!

Circus är en frikkin' bra sång!



I have no shame.

2009-03-12 klockan 22:13:48
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/
Postat av: Richie

Det var ju ett jäkla tjat om Brittan, hon är ju för tusan bara en produkt! Som Tony Tiger för Frosties, typ =)

2009-03-13 klockan 06:57:53
URL: http://richieroyale.blogg.se/
Postat av: Izzy Vallakk

Appropå kommersiella skivbolagsprodukter - När kommer inlägget där vi hatar Metallica?

2009-03-14 klockan 09:29:30
Postat av: Richie

Det har ju faktiskt redan varit uppe, åtminstone min avsky för deras senaste alster Death Magnetic så du får nöja dig med det =)

2009-03-14 klockan 14:08:44
URL: http://richieroyale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0