Sjukaste händelsen

Ha ha, tror jag var med om det sjukaste på länge när jag var på Ica igår.

Jag hade ställt mig i kön och pratade med en bekant om ditt och datt (vad som hände i helgen, vad som händer nästa helg osv) och efter ett tag kommit längst fram i kön och sedan betalat mina varor.
När jag precis ska ta min kasse och bege mig hemåt så kommer det fram en äldre herre som frågar om jag har tid att hjälpa honom med en sak. Jag har inget bättre för mig så jag säger att det har jag.
Han går mot uttagsautomaterna som är placerade bara några meter från kassorna och säger att han vill göra ett kontoutdrag men vet inte hur man gör. Han frågar om han måste ta ut pengar för att det ska komma något kvitto och jag förklarar att det är väldigt enkelt, bara stoppa in kortet, slå in koden och välj sedan "kontoutdrag" så är det klart. Han blir överlycklig och tittar glatt på mig och säger "Tack så hemskt mycket, du ska få en slant för besväret!".
Han väljer dock att inte ta ut pengar från automaten utan går in i affären igen, köper ett paket mellanmjölk och tar ut en summa pengar i kassan och närmar mig. Han säger lite tyst, nästan viskande:

- Jo det är så att jag vann på V75 igår så jag tänkte fira det nu med en resa.
- Aha, grattis!
- Jag vann 2.5 miljoner kronor, jag har två resväskor fullpackade med kläder och ska till flygplatsen direkt.
- Jaha...
- Har du tjej?
- Ja, det har jag.

Sedan ger han mig femhundra kronor och säger "Dela den nu med din fjälla och tack för besväret!".
Jag går sedan hem med lite tankar och funderingar. Den första tanken som slår mig är vilken lönsam handling detta var och att det var tur att jag INTE gick till Netto.

Samtidigt som jag blir lite avundsjuk på honom så kan jag inte låta bli att skratta. Det är ju en så'n där summa som bara folk långt bort vinner och ingen i en liten småstad. Att jag sedan råkade korsa hans väg var bara roligt och huruvida det stämde med hur mycket han vann kan man spekulera i men kontentan var att jag fick femhundra kronor för två minuters jobb, det kan jag utan problem leva med!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Dude!

Sicket ett flyt!

Det är banne mig aldrig några gubbar som ger mig pengar sådär.

Hmhm, men skojigt :)

Gör nu som han sa och dela pengarna med tanten din! :)

2009-03-10 klockan 15:34:35
URL: http://differentheartbeats.blogg.se/
Postat av: Rickard

Ha ha, ja det var det sjukaste jag varit med om på länge. Ibland lönar det sig att gå ut och handla =)



Ja det får bli något speciellt för pengarna, något kommer jag nog på!

2009-03-10 klockan 17:58:26
URL: http://richieroyale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0