Termen allätare

Har nu varit vaken i över 6 timmar och jag hann bara sova lika många nu inatt. Men jag är ändå inte trött och jag har nog inte varit såhär kreativ på hur länge som helst! Man kanske inte är nattmänniska trots allt, även om de flesta idéerna jag kommer på föds på natten.
Skrev en låttext jag blev väldigt nöjd med, vill inte lägga upp den här utifall någon får för sig att sno den.

Kom idag på att när någon svarar att de är allätare när det gäller musik så anser jag personen som någon som inte är direkt intresserad utav musik. Oftast så gillar de inte artister utan bara särskilda låtar. Så om man kommer hem till dom så hittar man inte originalskivor i samling, åh nej, utan det är kanske 20 stycken brända samlingsskivor med blandade artister med allt från Metallica till Bob Marley.
Jag kan verkligen inte förstå det, hur kan man INTE vara intresserad utav musik? Jag har närmare 400 cdskivor (original) och jag hungrar alltid efter fler. Jag kan bara inte fatta att någon hör en bra låt med ett band på radio, sedan laddar de ner enbart den låten och sedan får det vara bra. De bryr sig inte om att kolla om artisten i fråga har fler bra låtar utan det är bra med den enskilda. Sedan spelas den frenetiskt ett tag och sedan blir det bara ett spår i mängden på datorn för att sedan kastas som en använd näsduk. Det är rätt sorgligt om jag ska vara fullkomligt uppriktig.

Jag har frågat folk som kallat sig för allätare om varför de inte bryr sig om att kolla upp artister närmare, det kan ju finnas låtar de gillar bättre eller rentav hela album.
"Nej jag vill inte bli besviken." har svaret varit en gång.
"Vadå besviken?" undrar jag
"Ja du vet, man tycker en låt är bra och sedan kollar man ifall det finns andra låtar som är bra men så hör man en dålig och då kanske man tycker att den som var bra också är dålig, förstår du?"

Nej jag förstår inte alls. Artister kan faktiskt göra dåliga/sämre låtar, det är en mänsklig faktor likaså att man tycker olika om olika låtar. Jag har dock gett upp det här att försöka öppna en helt ny värld för dessa allätare men kampen går vidare!

En annan dag...

"If you put Yngwie Malmsteen up against Paul McCartney in a guitar duel, Yngwie Malmsteen would shred the shit out of McCartney but McCartney has obviously  
written way better songs".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0