Upp och hoppa!

Det har länge varit en nagel i ögat för mig men nu tänkte jag försöka beskriva min känsla med hjälp av ord och vad passar då inte bättre än att försöka skriva ner det i min blogg?

Jag har länge varit ganska så fysiskt aktiv; spelade fotboll i tio år samtidigt som jag joggade rätt så ofta. Nu ligger skorna på hyllan men jag brukar ta ett pass då och då efter jobbet och en promenad nästan varje dag för att hålla mig någorlunda i form.
Det är just därför jag blir så satans irriterad på alla dessa tidningar och "gå-ner-5-kilo-i-veckan" rubriker.
Jag trodde först inte det var någon som gick på dom utan att det bara var trams som gick de flesta obemärkta förbi.
Men så var ju självklart inte fallet, utan snarare tvärtom.
Jag känner några som länge försökt gå ner i vikt och alltid letat efter en snabb utväg för sina onödiga kilon, det har tom. gått så långt att de tänkt att pröva Hollywooddieten som innehåller vatten, lönnsirap, cayennepeppar och citronjuice.

"Jared Leto gick faktiskt ner 20 kilo på en månad med hjälp av den dieten!"

Måhända sant, men det som inte förtäljer historien är att han också fick tvångsintas på sjukhus för att han var undernärd och fick sin föda genom dropp ett bra tag efter det, så nej jag köper ändå inte det.
Det enda som egentligen hjälper är att röra på sig, äta rätt och försöka bita i det sura äpplet. Det finns inga genvägar utan man får helt enkelt bara försöka tänka på vad det är man stoppar i sig, svårare än så är det ju faktiskt inte

Kommentarer
Postat av: Nicole

Som du redan vet instämmer jag helt och hållet. De där tidningarna får bara folk att antingen hålla sig till dieten i ett par-tre dagar innan de faller tillbaka och förmodligen frossar värre än någonsin eftersom de är utsvultna, vilket i slutändan leder till att de blir ännu större än var de var innan de började, well known as jojo-dieting.. :P eller så utvecklar de fullskalig anorexi och hamnar på institution. I Jared Letos fall hade han tur som var kändis och fick uppmärksamhet och hjälp innan det var för sent. Det finns verkligen inget sunt eller vettigt att hämta i de där löpsedlarna, men de vet ju vad som säljer, det får man ge dem...

2009-03-03 klockan 21:51:39
Postat av: Izzy Vallakk

Röka, dricka mycket öl, äta chips och pizza är den diet som dokumenterat ger vackrast kropp. På frågan om man motionerar är svaret " Ja, jag motionerar hela tiden på jobbet!" vilket självklart är helt sant.

2009-03-11 klockan 06:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0