Diverse trams

Helgen som kommer mottags med öppna armar, åtminstone från min sida!
Detta är nämligen helgen då vi, X Point Enemy, ska spela in två av våra nyaste alster och som kommer att användas i promotionsyfte för att vi ska komma ett steg närmare ett liv fyllt med pengar och rock n roll istället för att behöva passa tiden och leva efter 7-16 i veckorna.

Idag så är det spelning som står på schemat och denna gång i Lund. Vår senaste spelning gick sådär så jag hoppas att detta blir bättre, så att man går in med gott självförtroende när vi spelar in. Men som sagt, de två senaste spelningarna vi haft har vi mest haft som en slags mjukstart för Robin så att han kan komma in lättare i bandet, vilket jag anser att han har!

Jag är dock lite skeptisk till om jag ska använda P-basen eller Jazzbasen på spelningen. Jazzbasen är på alla plan bättre; skönare att spela på, lättare, bättre ljud osv. Problemet är dock att jag vill använda den till inspelningen och då vill jag ju gärna ha så pass fräscha strängar som möjligt. Det lutar just nu åt att jag kommer använda p-basen på spelningen och jazzbasen till inspelningen, så att man ändå kan föreviga detta underbara ljud på skiva!
Fan vad intressant det måste vara för er som inte spelar att sitta och läsa detta =)

Har de senaste dagarna äntligen hittat ett knep för hur jag ska kunna sjunga upp innan en spelning, tänkte nu avslöja denna hemlighet så att ni vet vad det är jag pratar om.
Jag dricker en kopp te, sedan spelar jag några skalor på gitarren och sjunger med (upp och ner, så att man värmer upp både höga och låga registret) och sedan spelar jag Something in my eye med Ed Harcourt. En väldigt enkel låt men det är lätt att sjunga med i så man slappnar av väldigt lätt. Sedan övar jag på de körer som vi har några gånger så att de sitter och sedan är jag klar! Det låter så enkelt nu när man förklarar, synd att man inte är bra på att sjunga egentligen!

Nej nu ska jag dricka upp min sista skvätt whiskey, sedan kryper jag till kojs minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0