Don't tell me that it's over

Ni som har följt min blogg vet om min relation till Amy Macdonald. Hennes album This is the life var nog den skivan jag lyssnade mest på förrförra året. Gissar på att jag lyssnade igenom den skivan en gång om dagen i två månader, för att sedan "lugna" ner mig och bara lyssna på den en eller två gånger i veckan. Med andra ord så mycket som jag gör fortfarande. Svaret är ja, den är så pass bra!

Nåddes av nyheten att hon skulle släppa nytt snart och genast så spred sig glädjen i min kropp och jag parkerade mig vid datorn och letade efter smakprov.
Till min förvåning hittade jag inte bara ett smakprov utan även en musikvideo på hennes senaste singel Don't tell me that it's over.

Utlåtande: Vad trodde ni egentligen eftersom jag väljer att döpa ett blogginlägg efter singeln? Precis som jag förväntat mig så är låten hur bra som helst! Det jag också blev glad över är att soundet har slipats till, mer elgitarrer och råare ljud. Men man hör att det är Amy Macdonald och att hon vet hur man skriver enkla men finurliga låtar.

Var orolig att hennes nästa skiva inte skulle bli i närheten lika bra som This is the life men detta inger hopp och, självklart, en hel del förväntningar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0