Feedback

All kritik är ju bra kritik anser jag, även om man förstås föredrar den positiva. Men det är skönt med folk som vågar säga vad de verkligen tycker och inte bara säger att allt man gör är bra och bara skruvar på sig när man ber om en lite mer ingående förklaring. Det är därför jag tar det mesta med en nypa salt när folk jag känner ger en kritik om X Point Enemy då jag inte riktigt vet när de bara ska vara snälla eller när de är ärliga.

Jag vet att det är på riktigt när folk säger saker till en utan att man frågar om det. När man helt utan vidare får höra av någon att "de där låtarna ni har på spotify, de är riktigt bra." helt utan att man ens vet om att personen i fråga har hört låtarna. Det är väldigt roligt och ännu roligare att det uppskattas så man känner att man inte står och spelar för döva öron.

Fick veta av en kompis att jag var skyldig henne en tjänst för att jag bad henne rösta på oss i en tävling. Hon ändrade sig dock snabbt och poängterade att det minsann var två tjänster då hon tydligen hade skrivit om oss i sin blogg. Det sista hade jag ingen aning om och fick genast kolla upp detta, nyfiken som man är.

Till min stora förvåning så hade hon skrivit ett långt inlägg om sin musiksmak och att den inte är så pass förutsägbar som folk verkar tro. Rock är inget som hon föredrar och det var det som gjorde mig så förvånad när jag läser att hon har lyssnat på våra två låtar på Spotify flera gånger om. Det är just sådan feedback jag pratar om och som jag uppskattar för då vet jag att det är på riktigt och inte något som hon bara skriver för att jag bett henne.

http://thestoryofjennie.blogg.se/2010/march/min-musiksmak-eller.html
här kan ni läsa hela inlägget, rekommenderas starkt! =)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag är aldrig snäll bara för att va snäll! Så där behöver du aldrig tvivla på att jag menar det :) Jag är själv väldigt väldigt förvånad över att jag gillar det! Jag hatade sån här musik när jag och Martin bodde ihop, jag ville slå honom med en slägga så fort sånt här sattes på.. Vilket va väldigt ofta! Uh.. Men det ni sysslar med, det är BRA! Och jag vet egentligen inte riktigt varför jag tycker det :D

2010-03-23 klockan 23:32:57
URL: http://thestoryofjennie.blogg.se/
Postat av: Rickard

Det låter väldigt bra, en egenskap du inte ska försöka vänja dig av =)

Men det är så ibland, att man hittar musik som man vanligvis inte hade gillat helt plötsligt låter bra i ens öron, det slår an en viss nerv. Jag är inte helt glad i folkmusik eller pop men jag älskar Amy Macdonald. Kanske inte samma sak, men ändå! =)

2010-03-23 klockan 23:45:03
URL: http://richieroyale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0