Melodifestivalen ÄNTLIGEN över

Jag förstår folk som avskyr OS och som gnällde att det tjatades om det på varenda kanal tills det började blöda ur öronen på en. För en som inte är ett dugg intresserad så är det väldigt irrelevant om Sverige blev utslagna i hockeyn eller om norrmännen gjorde bra ifrån sig i curling. Det finns många av de sporterna som jag också inte tycker om.
Skillnaden mellan OS och melodifestivalen är att OS bara är varannat år (det är ju som bekant OS på sommaren också, remember?) och inte alls, i min mening, lika upphausat. Inte på samma sätt i alla fall.

Skillnaden är att jag inte suttit och gnällt över melodifestivalen för jag vet att det finns folk som uppskattar det och som faktiskt, trott eller ej, tycker att det är intressant. Frågar folk vad jag tycker så är jag inte sen med ett ärligt svar men det handlar om jag får frågan och inte att jag suckar djupt, himlar med ögonen och börjar spy galla vid första och bästa tillfälle.

Tills nu, när det är över. Då känner jag att jag också måste få ventilera mig lite, precis som de som hatar OS.

Jag kan i ärlighetens namn säga att på 5 år så har jag sett 1 timme på melodifestivalen och den timmen "tjänade" jag in under förra årets festival (när E.M.D. offentligt klädde ut sig till pingviner och såg om möjligt ÄNNU mer löjliga ut) och då hade jag 40 graders feber och förmådde mig inte att byta kanal. Dessutom så sov jag mesta av den tiden och det råkade vara så att det fortfarande visades när jag vaknade.

Nåväl, nu är det över och det tycker jag är skönt. Nu kanske man kan återgå till viktigare saker. Har hänt saker inom bandet som jag kommer ta upp i nästa inlägg och det må jag säga kommer bli en intressant läsning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0