I think bad thoughts

Det verkar inte vara meningen att visa sår ska läka helt, de ska vara en ständig påminnare om vad som har hänt och att man ska akta sig för att göra liknande dumheter en gång till. Men likt ett myggbett så kan det ju ibland vara väldigt svårt att låta bli att klia på det och resultatet blir att det kliar ännu mer. Ni vet alla vad jag pratar om, myggen är ju trots allt något som hittar oss alla och inte tvärtom.

Det kan även vara andra sår jag pratar om och trots att man tror att det inte är någon fara så återkommer de där tankarna man trodde man övergett för ett bra tag sedan. Men ack vad fel man kan ha ändå, sorgligt nog.
Jag borde verkligen hitta mig en ny hobby. Att spela i band, plugga och jobba samtidigt verkar inte vara nog för att jag ska hålla på att belasta min hjärna med en massa idiotiska tankar som ändå inte leder någonvart.
Varför ska det vara så egentligen, varför ska det vara så svårt att stänga av det negativa inom en och istället fokusera sig på det som gör en glad? I en logisk och perfekt värld så hade man kunnat göra som på en dator och bara högerklicka på en fil man inte behöver, skicka den till papperskorgen och sedan tömma papperskorgen och vips så var problemet borta.
Nu ljög jag. I en perfekt värld hade det inte funnits några problem, vare sig stora eller små. Men man kan ju få drömma lite åtminstone, det är än så länge inte olagligt.

Otroligt skönt att äta middag med Anders och Maria, har mer eller mindre varit sängliggandes hela veckan på grund av feber så det var skönt att få komma ut lite. Jag skojar inte om det var uppskattningsvis 22 grader ute heller, sjukt fint väder! Nu är det molnigt i vanlig god ordning men hujeda mig vad skönt det var med sol!
Fick bli två långa promenader, först en till Valje och sedan hem från Valje. Kändes väldigt bra att få prata med mor min om lite grejer. Är en del som ska fixas inför hösten och då är det rätt skönt att få prata av sig lite.


Dagens låt får bli från rockrävarna i Danko Jones som släppte nytt album för ett litet tag sedan. Hade räknat ut DJ totalt efter deras senaste skiva Never too loud som väl var i det mesigaste laget. Vissa spår var ok men i helhet var den väldigt tam. Nu är de som sagt aktuella med nya skivan Below the belt och efter bara en lyssning så inser jag att detta nog mycket väl kan vara en stark kandidat till årets rockplatta.
Låten i fråga heter Full of regret, inte det bästa spåret från skivan men jag hittade inga klipp från youtube så ni får nöja er med detta så länge. Väl mött!


Kommentarer
Postat av: Marko (lite orolig)

"Att spela i band, plugga och jobba samtidigt verkar inte vara nog för att jag ska hålla på att belasta min hjärna med en massa idiotiska tankar som ändå inte leder någonvart."



- Du får väl ta och göra musik av dina tankar kan bli riktigt bra och vilket bra sätt att ev. hämnas på någon/någonting via musiken, utan att nämna namn kan man faktiskt förmedla mycket genom musiken..



Vi syns snart så ska du, jag och Morgan sätta oss ner och prata en stund..



Din Manager

Marko

2010-05-21 klockan 09:04:12
Postat av: PIP

Du vet väl att Danko Jones kommer till festivalen Putte i Parken i sommar?!;D

2010-06-09 klockan 10:31:07
URL: http://putteiparkenida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0