Rise Against - Endgame

Har den senaste tiden försökt hitta nya band att lyssna på och följa så som jag gjorde när jag var yngre (typ tio år yngre) men jag kan helt ärligt säga att jag inte hittat något band som verkligen fastnat på samma sätt som det brukade göra. Om detta beror på lägre kvalité på dagens musik eller att jag inte är lika öppen som förr låter jag vara osagt.

Ett band jag hittade för några år sedan var Rise Against (innan den hemska singeln Hero of war dök upp) och även om det är långt ifrån ett nytt band så upphör de aldrig att överraska mig med nya och bra skivor.

Har de senaste dagarna lyssnat en hel del på deras senaste skiva Endgame, en riktig käftsmäll mot all överproducerat skräp som radion har att erbjuda. Typ September, Robyn, Bruno Mars och Danny.

Särskilda spår att lyssna på: Make it stop, midnight hands, broken mirrors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0