Morgonfunderingar

Judas Priest ska göra sin sista spelning någonsin i Sverige på Sweden Rock Festival och det är jag faktiskt rätt glad över. Jag HATAR Judas Priest.

Varje gång detta kommer på tal så möts man med mothugg om att "så kan du inte säga, de var faktiskt ett av de första heavy metalbanden" osv.

Jaha? Och?
Tycker jag inte det är bra så ska jag väl inte behöva säga det heller, anser jag. Hela idén med att man ska tolerera ett band bara för att de var först är helt befängd. Eloge kan jag ge men inte beröm, det är två skilda tingest.

Man ska självklart komma ihåg varifrån vissa saker härstammar och kunna sin historia men där drar jag gränsen. Jag kan lyssna på band som är uppenbart inspirerade av Judas Priest men sedan ägnar jag inte mer tankeverksamhet på den punkten och det hade varit skönt om man nu kunde slippa hamna i en utdragen diskussion med musiknördar som inte kan förstå vad det är man pratar om. Suck!

Nu dags för kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0